7 прегледа, на които всяка жена след 40 г. трябва да се подложи

Гинекология здраве за всички

Много заболявания в началните етапи остават незабелязани, без симптоми и никакви притеснения. А когато се появят симптомите, може да се окаже твърде късно за лечение. Ето защо всяка жена след 40 години трябва да се подложи на профилактични прегледи от професионални лекари, както и редовно да прави тестове.

Лекарите призовават жените да се подлагат на осем редовни прегледи за предотвратяване и диагностициране на заболявания.

Гинекологичен преглед

Голям брой заболявания в областта на гинекологията са скрити за дълъг период: без симптоми. И техните последици могат да бъдат сериозни и да доведат до ерозия, безплодие или рак. Редовните гинекологични прегледи са необходими от момента на настъпване на сексуалната активност. Трябва да се знае, че до 30 години е достатъчно да посещавате лекар годишно, а след 30 – два пъти годишно.

Папилома тест или цитонамазка

Всеки преглед при гинеколог е придружен от цитологичен тест. В този случай има изследване на епитела на шийката на матката. Този тест помага да се идентифицира рак на шийката на матката в ранните етапи. Симптомите при това заболяване се появяват твърде късно: само когато се образуват обширни метастази. Когато преминете в този етап, шансът за излекуване е много малък. Всяка година трябва да се взема цитологична цитонамазка.

Консултация с мамолог

Злокачествените заболявания на млечните жлези при жените сред онкологиите са на първо място по честота на възникване. Струва си да си припомним, че в ранните етапи туморите са податливи на успешно лечение.

Преглед на дебелото черво

Изследването на дебелото черво в медицинската практика се нарича колоноскопия. Тази процедура помага да се идентифицират голям брой патологични промени и преди всичко тумори. Прегледът на дебелото черво е необходим веднъж на всеки пет години за всяка жена след навършване на четиридесетгодишна възраст.

Посещение на дерматолог

Човешката кожа е първата ограничаваща бариера, която предпазва организма от вредни влияния и поема най -високата доза неблагоприятни влияния на околната среда. Трябва да наблюдавате всякакви промени в рождените белези, появата на нови образувания по кожата. Ако се появят, е необходимо да се консултирате с опитен специалист.

Преглед от офталмолог

Редовните очни прегледи са от съществено значение в днешния свят, изпълнен с технологии. Всички работим с компютри и всеки от нас има смартфон. Но това е огромно бреме за очите ни. През последните години показателите, показващи появата на глаукома и катаракта в млада възраст, рязко се увеличиха. Посещението при офталмолог с превантивна цел се препоръчва за всеки веднъж на 2 години.

Подлагане на тестове за оценка на състоянието на щитовидната жлеза

Щитовидната жлеза е една от най -важните жлези в ендокринната система. Тя регулира дейността на повечето органи и системи на тялото. Промените във функционирането на щитовидната жлеза са често срещана патология при жените, особено тези, които са навършили пенсионна възраст.